Ar valstybė turi reguliuoti degalų kainas?

Ar valstybė turi reguliuoti degalų kainas?

Ar valstybė turi reguliuoti degalų kainas?

Pastaruoju metu Seime vis aktyviau keliamas klausimas dėl degalų kainų galimo valstybinio reguliavimo. Daugelis logistikos įmonių atstovų linkę palaikyti šią iniciatyvą, mat sunkvežimių parko operatorius itin vargina ir jų verslą apsunkina aukštos degalų kainos, atimančios didžiąją dalį apyvartinių lėšų.

Pirmasis šį klausimą iškėlė Seimo narys Stasys Brundza, kuris jau kurį laiką sako esąs pasipiktinęs tuo, jog pasaulyje mažėjant naftos kainoms, Lietuvos degalinių švieslentėse jos kinta į geresnę ir vartotojui palankesnę pusę itin lėtai. Konkurencijos tarnyba šiuo atveju, anot jo, irgi yra visai neoperatyvi, nes iš esmės per pastarąjį penkmetį jokių reikšmingų žingsnių ir sprendimų šia linkme nėra padaryta.

Jau greitu laiku minėtas Seimo narys ketina kreiptis į energetikos ministrą bei siūlyti pakeisti Prekybos naftos produktais, biokuru, bioalyva ir kitais degiaisiais skystais produktais taisykles. Anot jo, reikia nustatyti, kad naftos produktais prekiaujančios įmonės būtų įpareigotos skelbti viešai degalų pardavimo kainas.

Tai reikalinga tam, jog būtų sukontroliuota, kokie antkainiai yra taikomi perparduodant. Tarkime, šiuo metu pastebima tendencija apie kurią kalba ir logistikos specialistai, kad į savo vilkikus stengiasi pilti kurą ne didžiuosiuose miestuose, tarkime, Vilniuje ar Kaune, o Utenoje ar Marijampolėje, kur degalų kainos gerokai mažesnės.

Jei valstybinis degalų kainų reguliavimas ir kontrolė būtų įvesti Lietuvoje, tikėtina, kad situacija pasikeistų, tačiau labai ryškių optimizmo gaidų rinkoje šiuo klausimu kol kas nėra, nes daugelis degalų rinkos operatorių tuo nėra suinteresuoti ir, tikėtina, stipriai stengsis, kad jokios kontrolės valstybiniu mastu nebūtų.

Rekomenduojame:
Transporto rinka: kaip ji kinta?
Degalų kainos ir jų įtaka pervežimo kainoms
Krovinių ekspedijavimas – sausumos, jūros, o gal oro keliu?

 

Tags: 

Jūsų komentaras