Automobiliai transporto grandinę pradeda ir užbaigia

Krovinių sandėliavimas

Kai krovinys yra gabenamas dideliais atstumais, jam pervežti pasitelkiamos įvairių rūšių transporto priemonės: oro, jūrų, sausumos transportas. Tai vadinamasis kombinuotasis, arba multimodalinis transportavimas. Tokia skirtingų transporto rūšių integracija, neabejotina, turi nemenkų augimo rezervų, juolab kad šį procesą skatina ir politikai. Pakanka prisiminti, kiek pastangų ir dėmesio skiriama tarptautiniams konteinerinių traukinių projektams: „Vikingas“ (Lietuva–Baltarusija–Ukraina), „Merkurijus“ (Lietuva–Rusija), „Saulė“ (Lietuva–Kazachstanas–Kinija); panašūs projektai plėtojami ir toliau. Jų nauda verslui vertinama nevienareikšmiškai. Antai kovo mėnesį startavęs „Merkurijus“ vienu reisu į Maskvą gali nuvežti iki 114 sąlyginių konteinerių (TEU) – tokiam krovinių kiekiui gabenti automobilių keliais prireiktų maždaug 100 sunkvežimių.

Kombinuota transporto grandinė yra pažangus logistinis sprendimas. Ji prisideda prie aplinkos taršos mažinimo, padeda taupyti degalus (taigi ir senkančius naftos išteklius), sušvelnina apkrovas ir spūstis keliuose. Tačiau kad ir kaip būtų, automobiliai visada yra pirmutinė ir paskutinė transporto grandinės dalis. Jie krovinį tarsi estafetę perduoda geležinkeliui, jūrų ar oro uosto terminalui, lygiai taip pat iš jų priima atgabentą krovinį, kad pristatytų gavėjui „iki durų“.

Toks transportavimas reikalauja aukšto lygio pasiruošimo ir tikslaus kaip laikrodis kiekvienos grandinėje dalyvaujančios transporto priemonės darbo organizavimo. Logistika čia griežia pirmuoju smuiku. Itin svarbią reikšmę įgyja sandėliavimo paslaugos. Būtina taip pasirengti kiekvienam krovinio transportavimo etapui – gabenimui, sandėliavimui, perkrovimui – kad būtų užtikrintas maksimalus jo saugumas. Automobilių transportui, kuris pradeda ir užbaigia transporto  grandinę, tenka bene didesnė atsakomybės dalis už krovinio saugumą, jo pristatymo tikslumą.

Tags: , , ,

Jūsų komentaras