Įveikti naujas kliūtis padės Vyriausybė?

 

Krovinių pervežimas Lietuvoje

Krovinių pervežimas Lietuvoje vėl atsidūrė dėmesio centre. Pastarosiomis savaitėmis pagrindinė vežėjų ir ne tik jų pokalbių tema – situacija Baltarusijos ir Rusijos pasienyje. Baltarusijai nusprendus sugriežtinti ES vilkikų su tranzitiniais kroviniais patikrą, Rusijos pasienyje sulaikomi visi, neturintieji trečiųjų šalių leidimo. Iki šiol iš Lietuvos į Rusiją gabenamiems kroviniams pakako dvišalio leidimo. Trišalio leidimo prireikė nutarus, kad vežimo rūšį lemia ne krovinio pakrovimo vieta, o kilmė.

Vežėjai situaciją vertina kaip rimtą grėsmę verslui, nors tarptautiniai pervežimai čia nuolat patiria naujų išmėginimų. Savo kailiu tai patiria apie tūkstantį krovinius į Rusiją gabenančių Lietuvos įmonių. Krovinių pervežimas ir saugumas Rusijos kryptimi šiuo metu ypač opi tema, juo labiau, kad nuo gegužės 4 d. didžioji kaimynė už leidimų tvarkos pažeidimus įveda žiaurias sankcijas, bauda gali siekti iki 50 tūkst. litų. Pagal naująjį krovinio gabenimo rūšies traktavimą, kai svarbiausia yra krovinio kilmė, o ne pakrovimo vieta, pažeidėjais taptų dauguma vežėjų. Tarptautiniai pervežimai šiame regione blokuojami, pakimba ant plauko ir bepradedantys gražiai įsibėgėti kabotažiniai pervežimai.

Lietuvos Vyriausybė nedelsdama stojo į Lietuvos vežėjų pusę ir ėmėsi žygių situacijai spręsti. Susitikime su Rusijos transporto ministerijos ir kitų institucijų atstovais siūlyta įvesti papildomą dokumentą – pakrovimo raštą, kuris padėtų išvengti dvišalių leidimų interpretavimo, įrodytų, kad į Rusiją vežamas krovinys yra pakrautas Lietuvoje.

Tags: , , ,

Jūsų komentaras