Kodėl lietuvius domina Belgijos rinka?

Kodėl lietuvius domina Belgijos rinka?

Kodėl lietuvius domina Belgijos rinka?

Lietuvos logistikos specialistų akys jau seniai krypsta į Belgiją, mat čia, vienoje iš stipriausių Europos rinkų, įsikūrę gausybė logistikos centrų ir pramonės įmonių. Be to, ši šalis patenka į didžiausių pasaulio eksportuotojų dešimtuką. Pernai mūsų šalies importas iš Belgijos sudarė kone tris procentus bendro Lietuvos importo.

Pernai Lietuvos ir Belgijos prekybos apyvarta siekė 964,8 mln. EUR. Tais pačiais metais importas iš Belgijos sudarė 720, 05 mln. EUR, o eksportas į šią šalį – 244, 75 mln. EUR.

Kai kurios transporto ir krovinių biržos, atsižvelgdamos į šią situaciją, netgi atidarė savo padalinius Belgijoje. Pasak jų, tai lėmė aukštas transporto infrastruktūros išsivystymo lygis. Apskritai prekių iš Rytų Europos paklausa Vakarų Europos šalyse nuolat auga.

Lietuvos vežėjų negąsdina net ir tai, kad nuo 2016 m. Belgijoje užsienio vežėjams įvedamas naujas sunkiasvorės technikos mokestis už kelius, pakeisiantis dabar galiojančią eurovinječių sistemą. Skaičiuojama, kad užsienio vežėjai per metus Belgijos keliais nuvažiuoja 3,5 mlrd. kilometrų atstumą. Patys belgai savo keliais sunkiasvorėmis transporto priemonėmis įveikia truputį daugiau – 4,7 mlrd. kilometrų.

Tikėtina, kad Belgijos rinka dėl išskirtinės šalies geografinės padėties – ji tarsi tiltas tarp ekonomiškai pajėgiausių Europos valstybių – dar ilgai bus pagrindinis Lietuvos logistikos įmonių taikinys.

Panašūs straipsniai:

 

Tags: