Krovinių ekspedijavimas – sausumos, jūros, o gal oro keliu?

Sausumos, jūros, o gal oro keliu?Lietuvoje išplėtota sausumos kelių sistema. Automobilių kelių tinklas driekiasi 21,3 tūkst. km, iš jų magistralinių – 1,75 tūkst. km. Geležinkelių bendras ilgis siekia beveik 2 tūkst km. Krovinius taip pat galima gabenti jūrų, oro transportu. Ką pasirinkti?

Kelių transportas išsiskiria manevringumu ir operatyvumu, krovinius galima pristatyti užsakovui patogiausiu laiku, „nuo durų iki durų“. Jis yra nepakeičiamas, kai atstumai nedideli. Krovinius gabenant didesniais atstumais, transportavimo sąnaudos didėja: brangūs degalai, techninė priežiūra. Gali kilti kliūčių kelyje dėl eismo spūsčių, nepalankių oro sąlygų. Kita vertus, šios rūšies transporto krovingumas yra ribotas.

Geležinkelių transportas palyginti su kelių transportu yra pigesnis ir draugiškesnis aplinkai, neapkrauna magistralių. Geležinkeliu galima gabenti didelio svorio krovinius, taip pat ir pavojingus. Šios rūšies transportas neprilygstamas krovinius gabenant dideliais atstumais. Gavėjui patogu, kad gali žinoti tikslų jų pristatymo grafiką. Be to, šis transportas palyginti su automobiliais yra patikimesnis, retai genda. Deja, geležinkelio atšakos yra ne visose aktualiose zonose.

Jūros transportas palyginti su kitų rūšių transportu yra nebrangus, aplinką mažiausiai teršiantis. Jūriniu transportu galima gabenti didelio tūrio ir svorio krovinius. Tai idealus pasirinkimas krovinius gabenant itin dideliais atstumais, į kitus žemynus. Tiesa, laivai krovinius plukdo daug lėčiau, dėl meteorologinių sąlygų gali būti sunku numatyti atvykimą.

Oro transportas yra greičiausias, idealus ekspres kroviniams. Sparta turi savo kainą – tai brangiausias transportavimo būdas. Be to, oro kelias netinkamas pavojingiems kroviniams.

Taigi kiekvienos rūšies transportas turi pliusų ir minusų, pasirenkamas atsižvelgiant į krovinio tipą, siuntėjo bei gavėjo poreikius. Krovinius gabenant didesniais atstumais, kelių ekspedicija gali būti sėkmingai derinama su jūros, oro, geležinkelio ekspedicija. Kombinuojant skirtingų rūšių transportą, pavyksta sutaupyti transportavimo lėšų, o drauge užtikrinti krovinio pristatymą „nuo durų iki durų“.

Panašūs straipsniai
Transporto sektorius – ekonomikos barometras
Tranzitiniams kroviniams tiesiama žalia gatvė
Konteinerinių krovinių dalis – vis didesnė

 

 

Tags: , , , , , , ,
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Jūsų komentaras