Krovinių ekspedijavimas – sudėtinga ir kompleksinė veikla

Krovinių ekspedijavimas – sudėtinga ir kompleksinė veikla

Krovinių ekspedijavimas – sudėtinga ir kompleksinė veikla

Logistikos grandinei visame pasaulyje sparčiai tobulėjant, ekspeditoriaus darbas tampa vis reikšmingesnis, galintis tiesiogiai veikti globalius procesus. Seniau šios profesijos atstovai atlikdavo tarpininkų darbą, o šiandien – jie aukštos kvalifikacijos strategai – ne tik padedantys nugabenti krovinį nuo taško A į tašką B, bet ir planuojantys veiklos pokyčius, optimizuojantys maršrutus, tiksliau – žiūrintys į ekspedijavimo veiklą kompleksiškai.

Lietuvos logistų ir ekspeditorių asociacija „Lineka“ jau ne vienerius metus sistemingai dirba, kad rinkoje būtų užtikrinta sklandi ekspedicinių įmonių veikla. Ši asociacija yra atsakinga už tai, kad plėtotų ryšius su tarptautinėmis krovinių ir ekspedijavimo verslo organizacijomis, gerintų logistų paslaugų kokybę bei organizuotų ekspeditorių profesinės kvalifikacijos kėlimo mokymus. Organizacija vienija apie 50 ekspedicijos bendrovių. Nors darbas šioje rinkoje, regis, nusistovėjęs ir vyksta ne vieną dešimtmetį, vis dėlto Lietuvoje ir netgi už jos ribų netyla diskusijos apie tai, kad reikia atlikti nemažai pokyčių. Vienas iš jų – galimas ekspedicinių įmonių licencijavimas, kurio ypač reikalauja vežėjų įmonės. Mat pastarosios yra užtikrintos, kad tai atlikus rinkoje atsirastų daugiau tvarkos ir mažėtų sukčiavimo atvejų dėl kurių prarandami kroviniai ir pinigai. Vis dėlto ekspedicinės bendrovės turi savų argumentų, anot jų, tai nestabilizuotų situacijos. Juk yra Bendrosios ekspedijavimo sąlygos, kurių privalu laikytis. Šios taisyklės yra tobulinamos ir rinkos santykių licencijavimu iškreipti nebūtina.

Vis dėlto netgi pats „Linekos“ vadovas pripažįsta, kad žmones imtis ekspedijavimo veiklos skatina maži įėjimo į rinką barjerai ir pernelyg liberali aplinka. Europos ekspedicinės bendrovės taip pat laikosi pozicijos, kad ekspeditorių veiklos licencijavimas iš esmės nieko nepakeis, nes jei tikslas sukčiauti – papildomi apribojimai neturės greito efekto. Specialistai pataria atsakingiau rinktis partnerius ir įvertinti jų pajėgumus. Ypač tai aktualu naudojantis krovinių biržomis, be kurių nei vienas šių laikų logistikos specialistas neapsieina. Pavyzdžiui, tarptautinėje krovinių ir transporto biržoje TimoCom kiekvienas potencialus naudotojas preciziškai patikrinamas ir į šią sistemą negali patekti tie, kurie savo veiklą pradėjo tik prieš kelias savaites ar kelis mėnesius.

Panašūs straipsniai
Reikalingas transporto vadybininkas
Krovinių ir transporto pasiūlą reguliuoja rinka
Krovinių ekspedijavimas – sausumos, jūros, o gal oro keliu?

Tags: , ,