Krovinių gabenimas – automobilių vežėjai tikisi naujo šuolio

Krovinių gabenimas automobilvežiais

Atomobilvežiai iš Lietuvos dažniausiai suka Vokietijos link, nors automobilių vežėjų maršrutai daug įvairesni, pasiekia Skandinaviją, Ispaniją, Graikiją, JAV. Verslas po krizės atsigauna ir susigrąžina prarastas pozicijas.

Duoną kaip ir iki krizės daugiausia padeda pelnyti naudoti automobiliai, tačiau pripažinimą Europoje įgiję automobilių vežėjai iš Lietuvos gauna užsakymų gabenti ir naujus automobilius, taip išvengia tuščių grįžtamųjų reisų.

Prekyba automobilių turguose vyksta daug intensyviau negu praėjusiais metais, pardavimai didėjo kiekvieną šių metų pavasario mėnesį. Apie trečdalį turguose parduotų automobilių įregistruojama Lietuvoje. Likusiuosius įsigyja asmenys iš NVS šalių. Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano piliečiai dairosi 3-5 metų senumo automobilių. Pirktų ir senesnius, bet už juos pasienyje tektų sumokėti žvėrišką muito mokestį.

Muito mokesčiai, kuriais Muitų Sąjungos šalys siekia apsaugoti vietos rinką, gerokai suvaržė prekybą naudotais automobiliais. Antai prieš trejus metus Kazachstanui tekdavo 37 proc. visų Lietuvos vežėjų atgabentų naudotų automobilių; dėl pasikeitusios muitų politikos jų eksportas sumažėjo net 85 proc.

Tačiau automobilių vežėjai tikisi, kad situacija pasikeis, ir autovežiai su naudotais automobiliais vėl bus laukiami didžiosiose, sunkiai pasotinamose rinkose. Tokių vilčių suteikia faktas, kad Rusija tapo Pasaulinės prekybos organizacijos (PPO) nare, todėl privalės mažinti muitus įvežamiems automobiliams. Klausimas tik toks: kada tai įvyks?

Tags: , , , , ,
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Jūsų komentaras