Krovinių ir transporto pasiūlą reguliuoja rinka

Krovinių ir transporto pasiūlą reguliuoja rinka

Krovinių ir transporto pasiūlą reguliuoja rinka

Krovinių ir transporto pasiūla nuolat svyruoja. Nebūna nė savaitės, kad išliktų vienodas laisvų krovinių bei transporto santykis. Tai akivaizdžiai parodo TimoCom transporto barometras. Pavyzdžiui, šių metų pradžia buvo gana vangi, krovinių pasiūla nuolat mažėjo, o vasario pradžioje nukrito iki rekordiškai mažos dalies – 29 proc., kai transporto pasiūla siekė 71 proc. Metų pradžia vežėjams visada susijusi su tam tikru sąstingiu, tik artėjant Velykoms rinka pradeda atsigauti. Išties, nuo vasario vidurio situacija sulig kiekviena savaite keitėsi į gerąją pusę. Velykos ir šylantys orai išjudino pervežimų rinką. Balandžio pirmąją savaitę krovinių ir transporto pasiūlos santykis Europoje buvo 49:51, mėnesio antrąją savaitę – 43:57, o trečiąją balandžio savaitę – jau 47:53.
TimoCom vyriausias atstovas Marcel Frings mano, kad laipsniško laisvų krovinių augimo galima tikėtis ir artimiausiomis savaitėmis. Transporto verslui teigiamos įtakos turės po šaltojo metų laiko atgijusios statybos, prasidėjęs daržininkystės, sodininkystės, gėlininkystės sezonas.
Taigi krovinių ir transporto pasiūla yra glaudžiai susijusi su rinkos poreikiais. Augant vartojimui transportavimo paslaugos klesti. Vežėjai bei ekspeditoriai turi daugiau darbo bei pajamų, vartotojai bei pardavėjai – daugiau prekių, į valstybės kišenę mokesčių pavidalu subyra daugiau pinigėlių.
Tačiau ar iš tiesų visi džiaugiasi tuomet, kai auga laisvų krovinių pasiūla ir klesti transportavimo verslas? Galbūt paradoksalu, tačiau kai kuriems rinkos dalyviams gera žinia yra mažėjantys krovinių srautai.
Visa paslaptis – pervežimų įkainiai. Juk kuo daugiau laisvo transporto, tuo didesnė konkurencija dėl laisvo krovinio, tuo labiau įmonės priverstos mažinti transportavimo įkainius. Būna tokių savaičių, kai kai mažesni vežėjai priversi kovoti dėl išgyvenimo, todėl krovinius gabena balansuodami ties nuostolio riba. Tokia situacija naudinga krovinių siuntėjams. Tuo tarpu keičiantis krovinių ir transporto pasiūlos santykiui, į įprastas vėžes sugrįžta ir įkainiai. Viską reguliuoja visagalė rinka.

Panašūs straipsniai:
Transporto vežimų sektoriaus įtaka kasdieniam gyvenimui
Transporto barometras
TimoCom transporto barometro IV ketvirčio 2012 m. rezultatai

Tags: , ,