Lietuvos vežėjų įmonės: gali tekti atleisti kelis šimtus darbuotojų

Po to, kai Europos Sąjunga priėmė komandiruojamų darbuotojų direktyvą ir Lietuvos darbdaviai yra priversti mokėti savo vairuotojams vidutinį tos šalies, kurioje vairuotojas yra tuo metu, darbo užmokestį, vežėjų įmonėms iškilo reali grėsmė bankrutuoti. Jei apie tai ilgą laiką vežėjai kalbėjo labai abstrakčiai, dabar situacija labai rimta. Administruoti ir skaičiuoti mokėjimus tapo nepakeliama našta. Daugumos įmonių vadovai net nežino, kaip tai padaryti.

Apie tai neseniai Lietuvos žiniasklaidos kanaluose viešai prabilo Lietuvos nacionalinės automobilių asociacijos „Linava“ narys Artūras Telmentas, kuris kalba apie galimus kone 300 žmonių atleidimus. Pasak jo, dauguma jo darbuotojų kasdien pabuvoja keliose skirtingose ES šalyse. Įmonės savininkui kyla klausimas, kaip tuomet skaičiuoti darbo užmokestį. Labiausiai dėl preciziškos apskaitos kovoja Prancūzija, Belgija ir Vokietija.

Lietuvos vežėjų bendrovės kartu su jas atstovaujančia LINAVA skambina pavojaus varpais ir sako, kad minėti apribojimai ne tik stabdo verslo plėtrą, bet ir prieštarauja pagrindiniam ES principui – laisvam judėjimui. Nesąžininga konkurencija rinkoje gali iš jos eliminuoti šios finansinės naštos nesugebėsiančias pakelti įmones.

Tags: , , ,

Jūsų komentaras