Negabarinių krovinių gabenimas: naujienos ir problemos

Negabarinių krovinių gabenimas: naujienos ir problemos

Negabarinių krovinių gabenimas: naujienos ir problemos

Sunkiasvorių arba negabaritinių krovinių gabenimas – itin atsakingas veiksmas, mat jis reikalauja ne tik specialios technikos, bet ir žinių – reikia pasirūpinti specialiais leidimais, iš anksto susitarti su suinteresuotomis šalimis – labai dažnai jos yra išsidėsčiusios net keliose šalyse. Svarbiausia prisiminti, kad tokie gabenimai yra griežtai reglamentuoti, o reglamentavimas gali skirtis priklausomai nuo šalies, kurios teritorija norima gabenti netradicinių išmatavimų ir svorio krovinį.

Įmonės, gabenančios tokio pobūdžio krovinius, turi viską preciziškai suplanuoti – parinkti optimalų maršrutą, gauti atitinkamus leidimus, esant poreikiui – pasirūpinti palyda.

Ar žinojote, kad kasmet Pietų Baltijos regione išduodama apie 60 000 leidimų gabenti negabaritinius krovinius? Įgyvendinant svarbius energetinius projektus bei modernizuojant didelius pramonės objektus, be tokių krovinių neįsivaizduojamas toks progresas. Šiuo metu dauguma Europos šalių, tarp jų ir Lietuva, stengiasi pasiekti, kad tokių krovinių gabenimas būtų kuo sklandesnis.

Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas kartu su partneriais įgyvendino projektą, kurio tikslas – sklandesnis negabaritinių krovinių judėjimas Europoje. Šiuo metu veikia virtuali negabaritinio transporto sistema OTIN. Čia vežėjai gali rasti naudingos informacijos apie gabenimus – skirtingų šalių įstatymus, leidimų procedūras, maršrutų žemėlapius. Daugiau apie projektą galima sužinoti www.transportoversize.eu svetainėje. Negabaritinių krovinių transporto koridorių nustatymas padeda efektyviau planuoti kelių infrastruktūrą. Pagrindinės įmonės Lietuvoje, gabenančios negabaritinius krovinius – UAB „Baltijos mylia“, UAB „NKG Transport“, UAB „Adrem“, UAB „Transterma“.

Panašūs straipsniai:
Transporto vežimų sektoriaus įtaka kasdieniam gyvenimui
Krovinių ir transporto pasiūlą reguliuoja rinka
Birių krovinių transportavimas

Tags: , , ,