Sunkvežimiai vis dažniau pasirenkami kaip teroristinio išpuolio įrankiai

Po išpuolio Berlyne, kai teroristas iš Tuniso sunkvežimiu „Scania“ įlėkė į kalėdinėje mugėje šurmuliuojančių žmonių minią, labai daug pradėta kalbėti apie tai, kad modernios transporto priemonės pačios, dėl savo unikalios stabdymo sistemos, identifikuojančios priešakyje esančias kliūtis, užkerta kelią susidūrimui. Automatinė susidūrimo prevencijos sistema pasitarnavo dėl mažesnio aukų skaičiaus išpuolio metu. Ši moderni avarinio stabdymo sistema yra įrengiama visuose po 2015 m. pagamintuose sunkvežimiuose, kurių bendroji masė yra didesnė nei 3,5 t.

Radaras nuolat skenuoja transporto priemonės priekyje esančius objektus, gauti duomenys lyginami su kameros informacija. Kai kurie gamintojai naudojasi tik radarų sistema, tačiau ekspertai patikina, kad tai nėra pats veiksmingiausias variantas.

Įprastai avarinio stabdymo sistema įsijungia tuomet, kai greitis yra 14 km/h. Kai pastebima ir užfiksuojama kliūtis, vairuotojas apie tai sužino iš įsijungusio garso signalo, jei nesiima veiksmų, atsiranda ir vaizdo signalas, o jei ir tada vairuotojas nereaguoja, automatiškai visu pajėgumu įsijungia stabdžiai. Sistema gali nesuveikti arba ne iki galo suveikti tada, kai vairuotojas visu pajėgumu spaudžia greičio pedalą – tuomet išmani sistema tai supranta kaip lenkimo manevrą.

Per šiuos metus pasaulyje sunkvežimiais buvo surengti keli teroro aktai, tačiau dėl pažangių transporto priemonių savybių, juos naudoti žalingiems tikslams tampa sudėtinga.

Rekomenduojame
Keičiasi krovininių automobilių stabdymo tvarka Rusijoje
Degalinių „boikotas“ Prancūzijoje
Baudos dėl neteisėtų susitarimų alina vilkikų gamintojus

Tags: ,

Jūsų komentaras