Ar „Mobilumo paketas“ išguis vežėjus iš Lietuvos?

Ar „Mobilumo paketas“ išguis vežėjus iš Lietuvos?

Ar „Mobilumo paketas“ išguis vežėjus iš Lietuvos?

Kaip rašo dienraštis „Verslo žinios“, dalis Lietuvos vežėjų vis aktyviau dairosi į Lenkiją, o tai lemia skirtingos priežastys: vieniems verslininkams tai yra natūrali verslo plėtra, kitiems – būdas išvengti potencialių grėsmių, įsigaliojus Mobilumo paketo nuostatoms.

Pagal Lietuvai ir daugeliui kitų šalių nenaudingas Mobilumo paketo nuostatas kas keturias savaites vilkikų vairuotojams teks grįžti į registracijos šalį. Tai reiškia, jei įmonė bus registruota Lenkijoje, mūsų vilkikams nereikės grįžti į Lietuvą, pakaks kirsti Lenkijos sieną, prisipilti degalų ir vėl tęsti darbus. Be to, iš kaimyninės šalies yra arčiau Prancūzija, Vokietija, Nyderlandai, kurios yra vienos iš pagrindinių transportininkų rinkų. Kita vertus, perkėlus verslą atpigtų transporto priemonių draudimas ir kt.

Neseniai kaimyninėje Lenkijoje lankėsi mūsų šalies vežėjų grupė, kuri domėjosi galimybėmis perkelti transporto verslą. Pasak „Verslo žinių“, įmonių steigimo konsultacijas ir paslaugas teikiančios Lenkijos bendrovės „Savesta Consulting“ vadovas Vytautas Turekas skaičiuoja, kad Lietuvos vežėjų Lenkijoje įregistruotų vilkikų skaičius šiemet, palyginti su praėjusiais metais, turėtų išaugti bent tris kartus.

Kaip skelbiama „Savesta Consulting“ tinklalapyje, transporto paslaugos yra viena pagrindinių veiklų Lenkijoje. Pagal transporto apyvartą (kiekis x kilometrai) ji užima 2 vietą Europos Sąjungoje (14,6 proc. visų pervežimų) ir 1 vietą pagal tarptautiniu transportu pervežtą tonažą  (25 proc.).

Tags: 

Jūsų komentaras