Transporto rinka: kaip ji kinta?

Transporto rinka: kaip ji kinta?

Transporto rinka: kaip ji kinta?

Norint teisingai ir tiksliai apžvelgti transporto tendencijas, būtina tikslingai įvardinti kriterijus, pagal kuriuos bus analizuojama situacija logistikos sektoriuje. Niekam ne paslaptis, kad daugiausiai įtakos šiam verslui daro degalų kainos, transporto parko amžius, įmonių skaičius, pelningumas ir konkurencingumas. Būtent pagal šiuos kriterijus ir aptarsime situaciją Lietuvos transporto rinkoje.

Europos automobilių gamintojų asociacija, kasmet pateikianti ataskaitas apie tai, kaip sekasi vilkikų pardavėjams, pristato ir Lietuvos rodiklius, kurie šiemet yra labai optimistiniai. 2013 m. spalio mėn. parduota 75 proc. daugiau vilkikų nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. 2012 m. spalio mėn. mūsų šalyje buvo parduoti 205 nauji vilkikai, o tuo pačiu metu šiemet – jau 359.

Pernai mūsų šalyje veikė per 6 tūkst. įmonių. 2013-ieji didelių pokyčių neatnešė ir įmonių skaičius išliko beveik nepakitęs. Jei lygintume su ankstesniu laikotarpiu, nepakito ir maršrutų geografija. Pagrindinėmis kryptimis išliko Rusija, Baltarusija, Ukraina, Italija, Prancūzija, Lenkija ir Latvija. Mišrių krovinių gabenimai kol kas rodo didžiausią augimą.

Nereikia priminti, kad sunkmečiu Lietuvoje bankrutavo apie 10 proc. kelių transporto įmonių, tad 2010-2011 m. prasidėjęs pakilimas tęsiasi iki šiol, nepaisant aukštų degalų kainų. Kur kas geriau šiuo atžvilgiu laikosi tos įmonės, kurios turi galimybę įsigyti pigesnių degalų iš Rytų rinkų. Lietuviams vis dar puikiai sekasi išlaikyti konkurencinį pranašumą ir būti tais, kurių paslaugas vertina ne tik dėl optimalios kainos, bet ir dėl kokybės.

Rekomenduojame:
Vežėjų klubai Lietuvoje: ką jie veikia?
Ką daryti, kai nesumoka už atliktą krovinio gabenimą?
LOGISTIKA: kaip transporto biržos pagerina prekių pristatymo procesus?

 

Tags: , , , , , , , , , ,
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Jūsų komentaras