Vežėjų klubai Lietuvoje: ką jie veikia?

Vežėjų klubai Lietuvoje: ką jie veikia?

Vežėjų klubai Lietuvoje: ką jie veikia?

Vežėjų klubai Lietuvoje nieko nestebina nei savo tikslais, nei iniciatyvomis. Visgi ne vienas prasitaria, kad mažoje šalyje, kur veikia net kelios vežėjus ir ekspeditorius atstovaujančios asociacijos, kelių vežėjų klubų gal ir per daug. Tie, kurie laikosi šios pozicijos, pirmiausia akcentuoja tai, kad susivienijus būtų galima pasiekti kur kas daugiau – optimaliau bendradarbiauti su teikėjais įsigyjant logistikos rinkoje reikalingas prekes ir paslaugas. Aptarsime pagrindinių vežėjų klubų Lietuvoje – Nacionalinio vežėjų klubo „Navekas“, „Kauno vežėjų klubo“ ir „Linavaplius.lt“ – veiklą.

„Nacionalinis vežėjų klubas“, savo veiklą pradėjęs prieš keletą metų, buvo įkurtas kelių lietuviško kapitalo įmonių iniciatyva. Visi klubo nariai, kaip teigia jo įkūrėjai, yra nepriekaištingos reputacijos, be to, tinkamai ir laiku vykdantys įsipareigojimus. Pagrindiniu savo tikslu „Navekas“ laiko ekonomijos siekį – perkant kartu pasiekti geriausią kainos santykį. Taip atstovaujant įmonių ekonominius interesus bandoma priartėti prie idėjos, kad viskas, kas vyksta logistikos sferoje, gali vykti kur kas taupiau, greičiau ir paprasčiau. Dar vienas klubo veiklos baras – teikti nariams informaciją, kaip galima pagerinti verslo sąlygas ne tik nacionalinėje, bet ir tarptautinėse rinkose. Pabrėžiama tai, kad „Navekas“ nevykdo jokios politinės veiklos ir nesiekia pelno, nekonkuruoja su kitomis panašaus profilio organizacijomis.

Prieš penkiolika metų Lietuvoje įsteigta dar viena organizacija – „Kauno vežėjų klubas“. Jį įkūrė penkiolika įmonių, kurios vis dar priklauso organizacijai. Šiuo metu klubas vienija 38 transporto įmones. Jos valdo per 1000 transporto priemonių. Skirtingai nei „Navekas“, šis klubas labiau orientuojasi į patirties perdavimą „narys-nariui“. Čia kur kas daugiau iniciatyvų, kurias galima būtų laikyti politinėmis-lobistinėmis. Tarkime, klubas stengiasi palaikyti dalykinius ryšius su valstybinėmis institucijomis, inicijuoti įvairių teisės aktų pokyčius, teikti siūlymus, kaip pagerinti transporto verslo sąlygas Lietuvoje.

Naujausias vežėjus atstovaujantis darinys – klubas linavaplius.lt. Ši iniciatyva kilo transporto įmonės „Simatra“ savininkui Sigitui Žiliui. Šio klubo pagrindinis tikslas – kad „Linavos“ nariai, susivieniję ir naudodamiesi formaliu priklausymu didelei asociacijai, galėtų gauti geriausias sąlygas iš tiekėjų – pirkti padangas, degalus, transporto priemones, netgi buitinius prietaisus.

Apibendrinant galima pasakyti, kad visos panašaus pobūdžio iniciatyvos yra sveikintinos, tačiau nereikėtų pamiršti, jog kur kas svarbiau išgirsti realius klubo narių poreikius, o ne įsivaizduoti, kad pats priklausymas klubui savaime duoda naudos.

Panašūs straipsniai:

 

 

Tags: , , ,